Tuesday, June 05, 2007

PC kat rumah - Ingatkan dah goodbye !!!!

Salam,

Fuhhh !!!! Nasib baik ...semalam PC aku hang lagik ... ingat dah goodbye dahhh ... aku call ler member aku tikuspadi (tikuspadi@gmail.com) ... dia cakap cuba check CPU fan ker apa ... aku pun buka ler PC aku tu ... bila aku cabut semua wayar kecuali power ... bila on .. tak de ler pulak bunyi toot toot tu ... check semua fan jalan ...

Pas tu aku try ler sambung wayar one by one ... mula2 .. aku sambung monitor , keyboard & mouse ... bila on bunyi toot toot tu keluar .... aku try cabut keyboard .... on balik bunyi lagik ... sambung balik keyboard ... cabut mouse ... on ... wallllaaaaa !!!! tak de bunyi ... jadi aku tukar ler mouse aku tu ngan mouse dari PC anak aku .... on balik .. tak de bunyi ... jadi confirm ler mouse aku yg problem ....

Nasib baik ada member cam tikuspadi ... bule ler aku check sendiri ... kalu anto kedai sure kena charge at least Rm50 ... pas tu tak apa2 ler dia kelentong aku ... tambah lagi RM50 ... dah kena RM100 ... ni check sendiri .. nak kena tukar mouse yg bawah RM30 jer harganyer ...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home