Wednesday, May 18, 2011

Mantoi kembali kepangkuan Maybank

As Salam,

Lama sungguh tak update blog aku nihh ....

Kepada yg tak tau lagik ... aku dah resign dari Al Rajhi & rejoin balik Maybank on 1st Dec 2010....

Rejoin team lama ... cuma kali ni aku jadi Unit Head laaa ... dpt ler merasa ada staff utk di manage ...

Kalu kat Al Rajhi dulu ... nama jer VP ... tapi tak de staff ... ko ler Project Manager, ko ler Application Support ...kekadang tuhh .. ko jugak ler Messenger ...

Kalu masa before umur masuk patploh dulu ... bule lagi tahan kena call kol 3 - 4 pagi utk support ... lepas tuh gi keje balik kol 8:45am ... tapi la nihh ... dah tak bule dahh ... nak recover energy tuhh ... mau ambik 24 jam .... baru ok .. Tu ler bila boss Maybank call aku nak join balik ke tak .. aku ckp aku nak join ...

Kat Al Rajhi pun ... lelama makin aku menyampah ... terutama pasal medical ... kalu cam aku nih yg wife berkerja & ada coverage unlimited utk dier & anak2 ... tak de ler chance aku nak gunakan benefit aku sebagai staff Al Rajhi utk bini & anak2 ... diaorg tak bagi claim selagi spouse ada coverage ... Kalu dah unlimited.. sampai pencen ler aku tak leh guna .... Tang spouse tuh .. aku boleh setuju laaa ... tapi tang anak2 tuhh.. yg aku marah ... Tak payah ler Al Rajhi nak claim dier punya medical package terbaik ... terbaik utk staff maybe ... utk family staff .. TERHAMPEH !!!

Tapi apa yg aku missed kat Al Rajhi ... the freedom of doing things your way ... sebab ko sorang2 jaga satu2 Application tuhh ... ko bule support kat mana2 .. dari rumah ker .. dari mamak ker ... asalkan ada WiFi & handphone ko cukup charge ...

Kat Maybank nihh ... kena protokol sket laaa ...  tapi tak pe ... aku dah used to it for 14 years before ... so tak de masalah utk aku ...

Harap2 Maybank will be my last job until pencen .....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home